پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

۶تا از بهترين و جديدترين روش هاي فشرده كردن فايل ها در كامپيوتر

۱۱ بازديد

وقتي ميخواهيم فايلي را از طريق ايميل و … ارسال كنيم،زمان ارسال و دريافت آن يكي از موارد مهم بحساب مي آيند.با فشرده سازي فايل حجم آن را كم ميكنيم كه ارسال يا دريافت آن راحت تر و سريعتر انجام گيرد. ما در اين مقاله ما سعي بر اين داريم تا 6 تا از بهترين روش، همچنين بهترين نرم‌افزارهاي فشرده‌سازي فايل‌ها را در فرمت‌هاي مختلف در كامپيوتر به شما معرفي مي‌كنيم.

فشرده كردن فايلها

منظور از فشرده سازي داده يا Data Compression چيست؟

فشرده سازي داده ياData Compression  فرآيندي است كه در طي آن داده‌ها با استفاده از تعداد كمتري بيت كدگذاري مي‌شوند و بطور كلي حجم فايل هاي شما را كاهش مي دهد.

روش هاي فشرده سازي فايلها:

1- اتلافي(Lossy): در اين نوع روش با حذف بخشي از داده هايي با اهميت كمتر صورت مي گيرد و نمايي تقريبي از نسخه اصلي نمايش داده مي شود.
2- غيراتلافي (Lossless): فشرده سازي غيراتلافي هيچ داده اي حذف نمي شود و مي توان با از روي داده هاي فشرده شده، داده هاي اصلي را بازيابي كرد.
فشرده كردن داده ها باعث مي شود فضاي ذخيره سازي كمتر و همچنين پهناي باند كمتر برابفشرده سازي منجر مي‌شود داده‌ها به فضاي ذخيره‌سازي كمتر و براي انتقال، هم‌چنين پهناي نياز داشته باشند.
از جمله فرمتهايي كه از فشرده سازي داد ها پشتيباني مي كند مي توان به ZIP و RAR اشاره كرد.

1- با كمك نرم افزار Hamster Zip Archiver

Hamster Zip Archiver با اينكه در ميان ساير نرم افزارهاي فشرده سازي از اولويت بالايي برخوردار نيست ولي كارايي بالايي دارد و فرمت هاي مختلفي را پشتيباني مي كند و از جمله نرم افزارهاي رايگان به شمار مي آيد. نكته قابل توجه اينكه كار با اين نرم افزار بسيار ساده است و حتي افراد مبتدي ميتوانند به راحتي از آن استفاده كنند.

و ...

ادامه مطلب را در لينك زير بخوانيد:

روش هاي فشرده كردن فايل ها در كامپيوتر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.