شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

بهترين تعريف كامپيوتر به زبان انگليسي (مختصر و مفيد)

۱۶ بازديد

 ما در اين مطلب به طور مختصر تعريف كامپيوتر را به زبان انگليسي و فارسي به شما توضيح مي دهيم . 

در گذشته در زبان فارسي به كامپيوتر «مغز الكترونيكي» مي گفتند كه ابن واژه زماني كاربرد داشت كه اولين كامپيوتر وارد ايران شد، واژه رايانه اخيرا رايج شده و كلمه فارسي مي باشد. اما در انگليسي تا اكنون واژه هاي هم ارزشي به كار رفته  كه معاني متفاوت داشتند،در انگليسي واژه‌ها و تعابير گوناگوني استفاده مي‌شود، به‌عنوان مثال دستگاه داده پرداز يا data processing machine

كامپيوتر چيست؟

كامپيوتر يا رايانه دستگاه الكتريكي است كه با توجه به نياز و ديتوراتي كه با آن مي دهند به انجام محاسبات مي پردازد. از سرعت پردازش و دقت بسيار بالايي برخوردار است و قابل ذكر است كه كامپيوتر توانايي تفكر ندارد و نميتواند دستور العمل صادر كند، اين دستورات توسط انسان داده مي شود كه به عنوان برنامه كامپيوتري يا نر افزار از آنها نام مي برند، با اجراي اين برنامه ها به محاسبه داده ها مي پردازد و نتايج آن را نمايش مي دهد.

كامپيوتر وروردي ها را دريافت ميكند سپس طبق قوانين آنها را پردازش مي كند و در اخر خروجي اين پردازش نتايجي است كه با انجام محاسبات از آن استخراج مي شود. طبق شكل زير كامپيوتر از سه جز، ورودي-خروجي ، حافظه و پردازنده تشكيل شده است.

 

 

جهت مطالعه ادامه مطلب بر روي لينك زير كليك كنيد:

بهترين تعريف كامپيوتر به زبان انگليسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.